mail tel facebook linkedin docs monitor mouse plus chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up chevron-with-circle-down chevron-with-circle-left chevron-with-circle-right chevron-with-circle-up minus plus2 arrow-circle-down

Egy év, négy online felmérés, tizenötezer szavazat

Tavaly óta stabil követőtábort épített maga köré a „Mit eszik az ország?” gasztro kutatássorozat

A pizza és az olasz ételek viszik a prímet a magyaroknál, ha nemzetközi fogásokról van szó – derült ki a Ringier Hungary gasztronómia kiadványai által indított tavaszi online felmérésből. A „Mit eszik az ország?” kutatássorozat negyedik fordulója nemcsak a beérkező szavazatok számában erősített, de az oldalmegtekintések és a hírlevél feliratkozók száma is átlagosan közel harmadával nőtt.

Majdnem 5000 érvényes szavazattal zárult a Ringier Hungary gasztrokutatás-sorozatának legújabb állomása, amely a https://nemzetkozi.miteszikazorszag.hu/ oldalon az NRC Netpanel segítségével kereste a magyarok kedvenc nemzetközi fogásait.

Az olasz konyha mindent vitt

Míg a női szavazók és a vidéken élők a gyrost jelölték meg kedvencükként, a férfiak és a budapestiek a pizzára voksoltak a nemzetközi ételek versenyén. Összesítésben is az olasz ételek vitték a prímet: a TOP10 közé a listavezető pizza mellett a lasagne, illetve a bolognai és a carbonara spagettik is felkerültek.

Jó fűszert ad a BTL-nek a gasztro tematika

„A gasztro-realityk országában komoly fogyasztói igény mutatkozik a sütős-főzős tematika iránt, amire mi egy célzott marketing koncepcióval válaszoltunk. Receptekkel, videókkal, táplálkozási tanácsokkal kiegészítve, inspiratív online tartalomba ágyazva kutatjuk és hangosítjuk fel a magyarok étkezéssel kapcsolatos véleményét. Mindehhez online portfóliónk napi 1,2 milliós olvasótábora, és a piac legolvasottabb gasztro magazinjai biztosítanak stabil alapot. Minket igazol, hogy az elmúlt egy évben olyan hirdető partnerekkel dolgozhattunk együtt, mint az ország egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzlethálózata, vagy az egyik vezető hazai gasztro TV csatorna.”

– foglalja össze Tóth-Császár Gergely, a Ringier Hungary magazin divíziójának üzletágvezetője.

Közel harmadával nőttek a kampány online eredményei

A gasztrofelmérés negyedik fordulója több területen is kétszámjegyű bővülést könyvelhetett el.

Nemcsak a szavazatok száma nőtt 20%-kal, de a https://nemzetkozi.miteszikazorszag.hu/ oldalmegtekintési eredményei is közel 30%-kal erősödtek, több mint 19 ezres forgalmat generálva a felületen.

A többezres szavazóbázis elköteleződését mutatja, hogy a BTL megoldás hírlevelére 35%-kal többen iratkoztak fel a korábbi kampányhoz képest, így a feliratkozók összlétszáma megközelítette a 3,5 ezret.

A kutatásról

„2021-ben vágtunk bele a „Mit eszik az ország?” projektbe, amely a kezdeti ötletből mindössze egy év alatt bejáratott, dinamikusan fejlődő BTL megoldássá forrta ki magát. A felmérés-sorozat immár a negyedik tematikus fordulónál tart, s ezalatt több mint 15 ezer szavazatot gyűjtött. De nem állunk meg: már előkészületben van két további kutatásunk, amely az ország kedvenc tortái és a favorit egészséges ételek nyomába ered.”

– mondja Ratkai Krisztina, a Ringier Hungary gasztro magazinjainak főszerkesztője.

7