A média erejével a fenntartható fejlődés útján
Célunk a karbonsemlegesség
2021-ben átvilágítottuk működésünket, és a közepes és nagyvállalatok szakszerű karbonlábnyom-felmérése, valamint ESG-értékelése terén mértékadó szakértők – a Bureau Veritas és a Planet Fanatics’ Network – bevonásával önkéntes alapon megmértük működésünk ökolábnyomát, valamint fenntarthatósági szempontrendszer mentén értékeltük működésünket, az eredmények ismeretében pedig megalkottuk fenntarthatósági stratégiánkat. Elkötelezettek vagyunk a klímasemlegesség mellett: károsanyag-kibocsátásunkat a jövőben fokozatosan csökkentjük. A nem csökkenthető kibocsátások esetén a hosszútávon fenntartható kompenzálást tartjuk követendőnek. Fenntarthatósági törekvéseink következő lépéseként mérni és csökkenteni kezdjük digitális médiaportfóliónk karbonkibocsátását, elsőként a hazai kiadóvállalatok közül. A folyamat a legnagyobb napi látogatószámú hazai híroldal, a blikk.hu karbonhatékonyságának mérésével indul 2023 nyarán, együttműködésben a Carbon.Crane csapatával.
Küzdünk az élelmiszerpazarlás és a nélkülözés csökkentéséért
A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel való együttműködésünk hosszú évekre nyúlik vissza. Kollégáinkkal közösen évről évre jótékonysági sütivásárt rendezünk, a befolyó összeget teljes egészében az Élelmiszerbanknak ajánljuk fel. 2021 őszén 30 önkéntes munkatársunk 150 rászoruló vacsoráját készítette el a JótéKonyha kezdeményezés keretében. 2021 karácsonyán a jótékonyság örömét osztottuk meg vállalatunk kiemelt partnereivel: az Élelmiszerbank ajándék kekszcsomagjaival nemcsak édes pillanatokat szereztünk üzletfeleinknek, de megvásárlásukkal dobozonként 47, összesen pedig 5,5 ezer élelmiszercsomag elkészítését is támogattuk.
Városi séta a fenntarthatóság jegyében
A Sétaműhely bevonásával Bolygóbarát Budapest néven tematikus városi sétaprogramot dolgoztunk ki, melynek állomásain végighaladva számos olyan urbánus lehetőséget (többek között csomagolásmentes üzletet, adományboltot, közösségi kertet, fair trade kávézót) ismernek meg az érdeklődők, melyekkel saját ökolábnyomukat is csökkenthetik.
GLAMOUR Gardróbfrissítés a textilvész ellen
A stílusmagazin szerkesztősége 2011 óta rendezi a Gardróbfrissítés akciót, amelynek célja, hogy a divatkedvelők számára a ruhaneműk újrahasznosítását, elcserélését kínálja alternatívaként az újabb szezonális divatcikkek beszerzésével szemben. Így tudatosabb fogyasztásra, a túlzott fogyasztás visszaszorítására ösztönözze a vásárlókat. A projekt a globális problémára is ráirányítja a figyelmet: a „textilvész” az egyik legkomolyabb környezetszennyezés a világon, amely jelentősen csökkenthető a „second hand” divat terjesztésével. Ebben a folyamatban a divatipar szereplőinek, így a stílusmagazinoknak is felelősségük van ebben, amelyet a GLAMOUR magazin felvállal és a rendszeres Gardróbfrissítés programmal segíti az új szemléletmód terjedését. Az akciót egy jótékonysági összefogás teszi teljessé: a ruhacsere program teljes bevétele minden évben egy kiválasztott karitatív szervezethez jut el. 2021-ben az anyákat támogató EMMA Egyesület kapta a befolyt összeget.
GLAMOUR Women of the Year – Az év hősnője különdíj
A GLAMOUR Women of The Year díjátadót 2008 óta minden évben megszervezi a magazin, hogy felhívja a figyelmet azokra a tehetséges, sikeres magyar nőkre, akik akár művészként, akár vállalkozóként vagy közösségi médiás szereplőként kiemelkedően teljesítenek. A díjak között fontos szerepet tölt be Az év hősnője különdíj, amelyet minden évben egy olyan szervezet kap, amely jelentős társadalmi ügyet karol fel. 2022-ben az EMMA Egyesület vehette át ezt az elismerést. Az anyaság témáján keresztül összekapcsolódó női közösség célja, hogy tudatosan vállalt értékeikből, egyéni tapasztalataikból és a kapcsolódások minőségéből erő, tudás és aktivizmus szülessen egy egyenlő és befogadó társadalomért. 2023-ban Az év hősnője díjat Mérő Vera író, jogvédő, a Nem tehetsz róla, tehetsz ellene alapítvány alapítója nyerte el.
Mérni és fejleszteni kezdtük a nők láthatóságát a médiamegjelenésekben
A 2023-as Glamour Women of The Year gálán bejelentettük, hogy portfóliónkkal csatlakozunk a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben. Az EqualVoice mozgalom célkitűzése, hogy csökkentse azt a minőségi és mennyiségi aszimmetriát, amely globális szinten megfigyelhető a férfiak és nők szakértői megszólalása terén a médiában. Az EqualVoice mérések 2020 óta tartanak svájci és lengyel sajtótermékekben. Hozzájuk csatlakozik most a magyarországi Ringier-márkák közül a Blikk.hu, a Kiskegyed.hu, a Glamour.hu, az EgészségKalauz.hu, a Noizz.hu. Tartalmaik szoftveres elemzése a 2023-as év elején elkezdődött, az első negyedéves adatokat hamarosan megismeri a kiadó. A szerkesztőségek ezen adatok fényében készítik el a nemek közötti egyensúly növelésére vonatkozó stratégiáikat, figyelembe véve az adott kiadvány sajátosságait, olvasóközönségét, márkacéljait is.
A Ringier magyarországi jelenlétének 30. évfordulója alkalmából díjat alapítottunk
Hazai működésünk 30 éves jubileuma alkalmából díjat alapítottunk, amellyel az egyre erőteljesebben széthúzó társadalmi csoportok közelítéséért dolgozó, a különbözőségek helyett a hasonlóságokat kereső hazai szervezetek és segítő közösségek munkáját szeretnénk elismerni és támogatni. A Ringier Közös Nevező díjat elsőként a mélyszegénységben élő, többségében roma emberek társadalmi kitöréséért dolgozó Van Helyed! Alapítvány kapta.