mail tel facebook linkedin docs monitor mouse plus chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up chevron-with-circle-down chevron-with-circle-left chevron-with-circle-right chevron-with-circle-up minus plus2 arrow-circle-down

Öt médiaszegmensben vezet a Ringier portfóliója

A piacelső híroldalt, napilapot és glossy-t, valamint a vezető gasztro- és műsorlapkínálatot mondhatja magáénak a kiadó

Bővülő digitális tartalomkínálat, kimagasló elérésű klasszikus print márkák, új BTL és merchandising megoldások – ez a Ringier-recept a többmilliós eléréshez. A független kiadóvállalat (amely nemrég váltott nevet Ringier Axel Springer Magyarországról Ringier Hungary-re) öt médiaszegmensben tudhatja magáénak a piacelső szerepet. Sokszínű termékskálájával naponta átlagosan 1,2 millió online olvasóhoz, nyomtatott lapjainak egy-egy megjelenésével pedig összesítve 1,3 millió print olvasóhoz jutnak el tartalmai.[1]

Íme az az öt médiaszegmens, amelyben a Ringier-sajtótermékek érik el a legtöbb hazai olvasót[2]:

1.) Híroldalak – első a Blikk.hu

Egy millió real user körül mozgó napi átlagos látogatószámával ötödik hónapja vezeti a blikk.hu a teljes hazai online webes rangsort, beleértve tehát a legerősebb híroldalak mezőnyét is.

2.) Napilapok – első a Blikk

Az országos terjesztésű napilapok piacán a Blikk 46 %-os piaci részesedéssel bír. Ezzel az eredményével, valamint 490 ezres olvasótáborával továbbra is piacvezető az országos napilapok között.

3.) Havi glossy magazinok – első a GLAMOUR

A GLAMOUR vezeti a havi megjelenésű glossy magazinok értékesítési rangsorát, piaci részesedése 2021-ben átlépte a 70%-ot.[3] A márkához kapcsolódó GLAMOUR-napok dominanciája megkérdőjelezhetetlen a hasonló kedvezménykuponos bevásárlónapok kínálatában. 2021 utolsó negyedévében a nyomtatott kuponfüzetéből dupla annyi fogyott, mint legfőbb konkurenséjéből, mobilappon keresztül történő digitális értékesítése pedig hússzor akkora értékesítést produkált, mint az őt követő piaci szereplőjéé.[4]

Nem véletlen, hogy első fizetőfalas digitális termékét a GLAMOUR márkánál vezette be nemrég a Ringier. A termék neve GLAMOUR Univerzum, amely három különböző előfizetési csomaggal egész évben vásárlási kedvezményeket ad az exkluzív glossy olvasnivaló mellé.

4.) Műsorújságok – első a Ringier-kínálat

463 ezres olvasótáborával a Ringier műsorújság-kínálata első a hazai olvasók körében. Vezető lapja a Tvr-hét.

5.) Gasztronómiai lapok – első a Ringier-kínálat

A Recepttár.hu webes magazin és öt különböző print receptújság adja a kiadó gasztro kínálatát, amelyből két termék, a Kiskegyed Konyhája és a Blikk Nők Konyha vesz részt a NOK olvasottsági felmérésben. Ez a két kiadvány együttesen 118 ezres olvasótáborral büszkélkedhet, így együtt a legolvasottabb hazai gasztro magazinnak számítanak.

+1 ráadás: Dobogón a női magazinok piacán

A női hetilapok szegmensét tekintve az olvasottsági dobogó második fokán áll a Ringier-porfólió a Kiskegyed és a Blikk Nők lapcsaládokkal, miközben a Matesz-adatok tanúsága szerint továbbra is a Kiskegyedből fogy a legtöbb példány a hazai újságárus standokon. A Ringier közel 10 millió darab női hetilapot értékesített 2021-ben, ez közel 30%-os piaci részesedést jelent a női hetilap piacon.[5]

A hirdetők legújabb kedvencei

A Ringier-portfólió többmilliós elérését számos BTL, illetve merchandising típusú megoldás színesíti. Ezek közül a legújabb a GLAMOUR Beauty Box limitált szériás szépségápolási szettek értékesítése, amely azonnali sold-out eredményeket produkál. Szintén közkedvelt lett nemcsak az online olvasók, de a hirdetők körében is a negyedik online fordulójánál tartó Mit eszik az ország? elnevezésű gasztro kutatássorozat, amelyből időről időre kiderül, melyek a magyarok kedvenc ételei, desszertjei, nemzetközi fogásai. 2022-ben is kiemelt szerepet kapnak a Ringier médiakínálatában a fenntartható fejlődéshez kapcsolódó tartalmak, amelyeket a kiadó megkülönböztető vizuális megoldással emel ki termékeiben.

[1] NOK 2021 H2 felmérés alapján, egy megjelenéssel, print portfólióra összesítve + DKT, online portfólióra összesítve

[2] NOK 2021 H2 adatok, MATESZ 2021 gyorsjelentés, eGemius DKT 2022. február

[3] MATESZ 2021 gyorsjelentés, összesen aktívan értékesített példányszámok alapján

[4] MATESZ 2021 Q4 gyorsjelentés alapján

[5] MATESZ 2021 gyorsjelentés, összesen aktívan értékesített példányszámok alapján