15 éve vezeti az olvasókat az Auto Bild Magyarország
Szerző: Molnár József főszerkesztő, Auto Bild Magyarország
15 év egy gyermek életében egyfajta elrugaszkodás az önállóság felé vezető úton, egy magazin életében azonban – a számos piaci kihívást is figyelembe véve- megelőlegezhetjük neki a „nagykorú” érettséget.
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nem kell régi kollégákat felhívnom, hogy meséljék el, milyen volt a kezdet. 2004 nyarán gyakornokként magam is részt vettem azon az alapító értekezletén, amikor megkapta az akkori Autó-Motor csapata a feladatot, a németországi Auto Bild magyar verzióját kell piacra dobnunk. Őszintén megmondom, meglepett a hír vegyes fogadtatása, néhányan a zsúfolt autós lappiacra való tekintettel kétségesnek ítélték meg egy új termék bevezetését.
Jómagam örültem a friss irányvonalnak, az objektív, mérésekkel is alátámasztott összehasonlító teszteknek, a szezonális abroncs vizsgálatoknak, egyszóval mindannak a tartalmi bőségnek és időbeli előnynek, ami itthon nem volt kivitelezhető, vagy épp csak hónapokkal később jutottunk hozzá az adott járművekhez. A szokványostól eltérőre, szakmai téren minőségi autós tartalomra szavaztam, és az eddig eltelt évek a főiskoláskori optimizmusomat támasztják alá.
2004 óta alaposan átalakult a magazinpiac, új lapok jöttek, régiek szűntek meg, mondhatni, hogy ez a szegmens közel egyenesen arányosan lekövette, és a mai napig le is követi a járműszektor aktuális állását. Mint minden területen, úgy itt is vannak remek, könnyed és kihívásokkal teli évek, a lényeg, hogy mindig alkalmazkodni tudtunk a kívánt feladatokhoz, a változó piaci, vagy épp olvasói szokásokhoz. Az átalakuló környezetben kiadónk, a Ringier Axel Springer jelenleg egyetlen autós tematikájú terméke az Auto Bild, ami egyben ellátja a portfólión belüli szakirányú tartalomszolgáltatást egyéb médiatermékeink – többek között a Blikk, a Noizz.hu, a Kiskegyed – számára.
Extra tartalmak, egyedi összeállítások és számos különszám igazolja az elmúlt évek kemény munkáját, egy percet sem tétlenkedtünk. Hazai tesztgyűjteménnyel rukkoltunk elő, fókuszba kerültek a használt autók és a 100 000 kilométeres maratoni próbák, valamint a legújabb 4×4 Extra kiadványunkkal a SUV-szektor dinamikus növekedésére reflektálunk. Persze a különszámok mellett immár minden lapszámunkat mellékletek egészítik ki, mert a villanyautózás, a túlzsúfolt kompakt szegmens, vagy épp a szezonális abroncsváltást megelőző gumitesztek a törzsanyagoktól eltérő, dedikált felületet érdemelnek.
Mit hoz a jövő az Auto Bild számára? Átalakulást és folyamatos fejlődést – pontosan azt, azokat, amelyeken keresztülmegy az egész járműszektor. Néhány éven belül gyakorlatilag véget ér egy több mint 100 éves múltra visszatekintő korszak , a pusztán belsőégésű motorral ellátott autók kimúlnak. Alternatív hajtású járgányokba ülünk át, legyen szó villanyjárművekről, külső forrásból tölthető plug-in hibridekről, sűrített földgázos (CNG) kivitelekről, vagy épp hidrogén hajtásról. A fejlett és már most igen komplex fedélzeti-multimédiás rendszerek szép lassan elkezdenek egymással „beszélgetni”, az önvezetés pedig a jövőben még hangsúlyosabb szerephez jut.
Engedjük el a litereket, a valódi motorhangot, lesz helyettük kilowattóra, meg mesterséges, állítható karakterű, hangszórón keresztül brummogó hanggenerátor. A tankolást a töltés váltja fel, a mekkora a motorod jellegű kérdéseket, pedig az akkumulátor kapacitásra vonatkozó számok bűvöletében éljük. Új kúthálózatok, szervizszolgáltatások jelennek meg, lehet, hogy nem is lesz már saját autónk, csak egyfajta lízingkonstrukcióban béreljük magát a kocsitestet, a meghajtó akkumulátor pedig a gyártó tulajdonát képezi. Érdekes korszakváltás küszöbén állunk, ebben a drasztikusan átalakuló autós szegmensben azonban egy dologra biztosan számíthatnak, az Auto Bildre, mely szakmaiságával és tartalmi sokszínűségével minőségi, értékes kikapcsolódást nyújt.