Az értékek újradefiniálására ösztönöz a magazin szerkesztősége
2022. szeptember 27.
2022 őszén újabb GLAMOUR Bookazine érkezik: a szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek – egy környezettudatos, exkluzív rendezvényen, az Országos Széchenyi Könyvtárban leplezték le.
Mi vár ránk a jövőben? – teszi fel a kérdést a GLAMOUR második, 2022 őszén megjelenő Bookazine-ja, és a teljes lapszám ezt a témát járja körül. Ahogy Maróy Krisztina főszerkesztő is írja az olvasókhoz szóló levelében, a GLAMOUR az elmúlt tizennyolc évben rengeteget tett a nőkért: rájuk irányította a reflektorfényt, nyíltan beszélt a problémáikról, a helyzetükről. Most égetőbb a jövő kérdése, mint eddig bármikor.
„Vajon csak állunk elébe, vagy alakítani is tudjuk? Vajon le tudjuk lassítani a globális felmelegedést, tudunk változtatni a szokásainkon? Készen állunk a paradigmaváltásra? Kétségtelen, hogy az értékek újradefiniálására van szükség: az életünk így fenntarthatatlan, a növekedés helyett csökkenni kellene vagy legalábbis szinten tartani a másfél fokot, ez befolyásolja a dizájnerek, az újságírók, az élelmiszer forgalmazók és mindenki gondolkodását. Nekünk, mint médiának ezt a változtatást segítenünk kell, meg kell mutassuk azokat az embereket, akik inspirálhatnak bennünket, akik hisznek abban, hogy meg tudjuk állítani a negatív, az életünket, az életterünket, az élővilágot fenyegető folyamatokat”
– hangsúlyozza a főszerkesztő.
GLAMOUR példának tekinti az egyéni felszólalást és jövőképként egy demokratikusabb, a Földet jobban tisztelő világot vázol fel. Fontos a tiszta kommunikáció: a magazin szerkesztősége kerüli a zero waste és a fenntarthatóság kifejezéseket, hiszen az előbbi nem létezik, a második pedig azt sugallja, hogy az, ami van, fenntartható. „Az apró változások, mindennapi tevékenységek racionalizálása is segít, de kezdjük el most! Nincs mire várnunk!” – zárja főszerkesztői levelét Maróy Krisztina.
A bookazine címlapjának leleplezését a meghívott hírességek és üzleti partnerek körében, az Országos Széchényi Könyvtárban tartották. Igazodva a szerkesztőség missziójához a dekoráció jelentős része régi kartonok ismételt felhasználásával készült, a nyomtatott molinók helyett LED kijelzőkön kommunikálták üzeneteiket. A meghívottak húsmentes fingerfoodot fogyaszthattak, melyek 99 százalékban hazai alapanyagokból készültek, és természetesen mellőzték a műanyag poharakat is. Ez a szemlélet a búcsúajándékot is meghatározta, így az egész rendezvény egyfajta edukációs szerepet is betöltött, inspirálva számos jelenlévő cégvezetőt a vállalati partik újragondolására.
A GLAMOUR Bookazine tavalyi, első lapszámával életre hívott vállalása immár hagyománnyá vált: a kiadványt leleplező eseményen befolyt értékesítési bevételt idén a Fridays of Future magyarországi szervezete kapja. A világméretű mozgalom Greta Thunberg inspirációjára jött létre, és tüntetésekkel hívják fel a figyelmet egy rendszerszintű változás szükségességére, hogy megfékezzék a természet pusztítását és a fokozódó klímaválságot.
A GLAMOUR Bookazine limitált példányszámú második lapszáma már megvásárolható, melyben egyik legnagyobb színészikonunkkal, Halász Judittal, Nádas Péterrel és Juhász szép Annával, a Reményfarm megálmodójával is olvasható interjú.