mail tel facebook linkedin docs monitor mouse plus chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up chevron-with-circle-down chevron-with-circle-left chevron-with-circle-right chevron-with-circle-up minus plus2 arrow-circle-down

Nincs megállás: ezt viszi tovább a Ringier Axel Springer 2021-re

A kiadó amúgy print-domináns portfóliójában is nőtt a digitális felületek részesedése a hirdetési tortából

Amellett, hogy digitális hirdetési bevételeit egy év alatt 40 százalékkal növelte, terjesztési és olvasottsági oldalon is megőrizte stabilitását a Ringier Axel Springer (RAS) médiaportfóliója. A 2020-as eredménymutatókból kirajzolódik, mely területeken erősödött a kiadó, amely a teljes print és online termékkínálatát megőrizve, a korábban megszokott hetilap- és magazin-periodikákat megtartva indította 2021-et. Rövid gyorselemzésében a kiadó összegyűjtötte olvasói és hirdetői TOP3 kedvencét az online és a print térből egyaránt.

A teljes médiapiaci trendhez hasonlóan a Ringier Axel Springer amúgy print-domináns portfóliójában is nőtt a digitális felületek részesedése a hirdetési tortából: 2019-hez képest 2020-ban 40%-kal bővült a RAS online reklámbevétele, így már a teljes kiadói reklámbevétel egyharmadát teszi ki.[1] Eközben a print lapok hirdetési felületei is jól tartották magukat az elmúlt 12 hónapban. Összességében a hirdetők kedvencei között maradt a Blikk, a Blikk.hu, a GLAMOUR és a Kiskegyed.

Összevetve a legnagyobb hazai kiadóvállalatok teljesítményével, a Kantar Media adatainak tanúsága szerint a RAS jól állta a sarat 2020-ban reklámbevétel-visszaesés tekintetében: Az egyetlen szereplő volt a lappiacon, amely csupán egyszámjegyű százalékos esést könyvelt el piaci reklámbevételei vonatkozásában, szemben a versenytársak kétszámjegyű mínuszos eredményével.

Felfutó újdonságok és járványtűrő klasszikusok

Az elmúlt tizenkét hónap a RAS-nál is számos új formátum születését hozta magával és a tartalomfogyasztás a tematika tekintetében is mutatott elmozdulást.

A TOP3 online favorit:

Jól teljesített a Blikk új online videó- és podcast sorozata. A Blikk+Győző névre keresztelt, hetente újabb epizódokkal jelentkező videós bulvár talk show, valamint a Blikk saját gyártású podcast adásai szép pályát futottak be az elmúlt hónapokban: a tavasszal indított két új sorozat együttesen 906.956 lejátszást produkált, a Blikk+Győző adásaihoz kapcsolódó cikkek pedig közel 800.000 oldalletöltést értek el.[2]

Megnőtt az igény az EgészségKalauz.hu hiteles egészségügyi tartalmai iránt. A járvány hullámai rekord forgalmat hoztak a tematikus portál számára, melynek direkt forgalma 2020 során +210 százalékkal, több mint háromszorosára nőtt. Egyedi felhasználóinak száma 56 százalékkal emelkedett a megelőző évhez képest.[3]

A GLAMOUR-napok mobilapplikáció népszerűsége töretlen. Bár a tavaly nyári, majd az októberi bevásárlónapok is a digitális vásárlás és a #safeshopping jegyében teltek, az alkalmazás így is vezette a mobilapplikáció-áruházak toplistáit a rendezvény ideje alatt, és minden eddigi rekordot megdöntve, 2020-ban 170 ezres összesített letöltésszámot és 43 ezres digitális lapszám-értékesítést produkált.

A TOP3 print kedvenc:

A Blikk továbbra is a legnagyobb példányszámban értékesített országos napilap. Köszönhetően a 2020-as tudatos tartalmi és marketingkommunikációs építkezésnek, a márka jobban ellenállt a napilap-piaci zsugorodásnak, mint a konkurens termékek: a tavalyi utolsó negyedév adatai szerint áruspiaci értékesítésben 10 százalékponttal teljesített jobban, mint a sorrendben utána következő versenytárs napilap.[4]

„Ha kedd, akkor Kiskegyed”. A Kiskegyeddel az élén a Ringier Axel Springer teljes női hetilap portfóliója megőrizte olvasótáborát: saját lapszegmensében 48 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak, vagyis közel minden második, újságárusnál értékesített női hetilap kapcsolódik a kiadóhoz.[5] A hölgykoszorúból kiemelkedik a Kiskegyed, hiszen továbbra is az egyetlen magyar sajtótermék, amely lapszámonként 100.000 darab feletti átlagos értékesítést tud elérni az újságárusoknál.

A glossy lappiac vezetője a GLAMOUR. A glossy lapkínálat jelentősen átalakult 2020-ban, a változás pedig erősödő dominanciát hozott a GLAMOUR-nak: tavaly a glossy lapok 60 százaléka GLAMOUR magazin volt.[6] Emellett a márka a média világának egyik digitális éllovasa is, és egyre komolyabb edukációs szerepet vállal a fenntartható fejlődés terén.

Ami a Ringier Axel Springer idei terveit illeti, 2021-re a kiadó az online felhasználói élmény fejlesztését tűzte ki céljául több terméke esetében is, nemcsak az olvasói szemszögéből, de a hirdetői megoldások tekintetében is.

[1] RAS saját adat

[2] Google Analytics, Facebook, YouTube, Anchor, belső videólejátszó-adatok

[3] Google Analytics, DKT Rating, DKT eGemius

[4] MATESZ 2020 Q4

[5] MATESZ által auditált női hetilapok (Blikk Nők, Kiskegyed, Nők Lapja, Meglepetés, Fanny), 2020 Q4

[6] MATESZ összesen értékesített példányszám alapján, 2020 Q1-Q4