Ekkora a Ringier online médiaportfóliójának elérése naponta, valamint nyomtatott lapjainak összesített elérése egy-egy megjelenéssel.
2022. június 14.
Az online olvasótábor több mint fele, napi 550-600 ezer olvasó tartozik a fő kereskedelmi célcsoportot jelentő 18-49 éves fogyasztói korcsoportba. Digitális közönségünk egyharmada AB státuszú.
A Ringier-portfólió online médiakínálatának vezető weboldalai négy médiaszegmensben vannak jelen: a híroldalakat a Blikk.hu, a női online magazinokat a Glamour.hu és a Kiskegyed.hu, az egészség tematikát az EgészségKalauz.hu képviseli, a fiatal korosztályt pedig a Noizz.hu digitális magazin szólítja meg. Kiegészülve néhány további tematikus weboldallal, ezek az online kiadványok alkotják a Ringier digitális portfólióját, amely együttesen naponta több mint 1,1 millió olvasót lát el médiatartalommal.
Néhány beszédes adat teljesítményükről és olvasóikról:
Blikk.hu: A Blikk.hu már hetedik hónapja őrzi vezető szerepét a hazai online média rangsorában az egyedi felhasználók napi átlagos száma tekintetében (average daily RU), amely hónapról hónapra egymillió napi olvasószám körül mozog. Ez az erősödés, illetve az ezzel párhuzamosan zajló tartalmi fejlődés a Blikk.hu közönségének összetételében is lenyomatot hagy, változásokat generál.
Kiskegyed.hu: 2022 április elején kapott új, önálló online magazint a Kiskegyed, amely már az indulást követő két hónap alatt egy stabil közönséget alakított ki: hetente átlagosan 700.000 ezer olvasó látogatja.
Glamour Online: Már-már hiperaktív közösségi médiás jelenlétével és kiterjedt online eszköztárával sokezres követőtábort épített maga köré. Három különböző előfizetési csomaggal a márka idén tavasszal dobta piacra a GLAMOUR Univerzum mobilapplikációt, amely az exkluzív glossy tartalmak mellett kedvezményes vásárlási lehetőségeket kínál előfizetőinek egész évben. A Glamour.hu online magazin közönségének közel 40%-a érkezik a nagyvárosi (fővárosi és megyeszékhelyen élő) lakosság köréből, akiknél a legnagyobb volumenű kereskedelmi értékesítés mutatható ki.
Noizz.hu: A Noizz.hu már 30% feletti részarányt ér el az egyetemi végzettségű célcsoporton belül, vélhetően éppen a fiatalabb célcsoportnak szóló tartalmának köszönhetően. Olvasóinak 27%-a AB státuszú.
EgészségKalauz.hu: Az AB státuszú fogyasztói besorolásba tartozó olvasóközönség jelenléte itt a legmagasabb portfóliónkon belül, 29,5%. (forrás: Gemius, 2022 áprilisi napi átlag RU alapján)
Nyomtatott termékkínálatunk erősségét annak tematikai sokszínűsége és kiterjedtsége adja. 8 különböző lapszegmensben 8 zászlóshajó médiamárkával és összesen 52 különböző kiadvánnyal vagyunk jelen. Print portfóliónk lapjainak egy-egy megjelenését összesítve 1,3 millió olvasóhoz szólunk. Legnagyobb elérésű lapjaink így teljesítnek:
Blikk napilap: Az országos terjesztésű napilapok piacán a Blikk 46 %-os piaci részesedéssel bír. Ezzel az eredményével, valamint 490 ezres olvasótáborával továbbra is piacvezető az országos napilapok között.
Kiskegyed hetilap: A Matesz-adatok tanúsága szerint továbbra is a Kiskegyedből fogy a legtöbb példány a hazai újságárus standokon. A Kiskegyedet több, mint 400.000 olvasó választja hétről hétre.
GLAMOUR magazin: A GLAMOUR vezeti a havi megjelenésű glossy magazinok értékesítési rangsorát, piaci részesedése 2022 Q1-ben meghaladta a 70%-ot.[1] A márkához kapcsolódó GLAMOUR-napok dominanciája megkérdőjelezhetetlen a hasonló kedvezménykuponos bevásárlónapok kínálatában. 2021 utolsó negyedévében a nyomtatott kuponfüzetéből dupla annyi fogyott, mint a legfőbb konkurenséből, mobilappon keresztül történő digitális értékesítése pedig hússzor akkora értékesítést produkált, mint az őt követő piaci szereplőé.[2]
TV műsorújságok: 463 ezres olvasótáborával a Ringier műsorújság-kínálata első a hazai olvasók körében. Vezető lapja a Tvr-hét.
Gasztronómiai lapok: Öt receptújság adja a kiadó gasztro kínálatát, amelyből két termék, a Kiskegyed Konyhája és a Blikk Nők Konyha vesz részt a NOK olvasottsági felmérésben. Ez a két kiadvány együttesen 118 ezres olvasótáborral büszkélkedhet, így együtt a legolvasottabb hazai gasztro magazinnak számítanak.
[1] MATESZ 2022 Q1 gyorsjelentés, összesen aktívan értékesített példányszámok alapján
[2] MATESZ 2021 Q4 gyorsjelentés alapján