Az első számú hazai bevásárlómaraton töretlen népszerűségének kulcsa a folyamatos megújulás képessége.
2005-ös indulása óta az ország egyik legsikeresebb (ha nem a legsikeresebb) kereskedelmi eseményévé nőtte ki magát a GLAMOUR-napok. Az idén tinédzserkorba lépő bevásárlómaraton az elmúlt másfél évtizedben nem csak százezreknek varázsolta igazi kikapcsolódássá a bevásárlást, de a gazdaság valódi motorjaként több ezer kereskedelmi márkának generált olyan forgalmat, amely felér egy második karácsonyi időszakkal.
A magazin főszerkesztője, Maróy Krisztina így emlékszik vissza a 15 évvel ezelőtti indulásra:
„Az első szülinapos lapszámunk megjelenésére valami különleges dolgot szerettünk volna kitalálni. Azt gondoltam, hogy a mi olvasóinknak divat- és beauty holmikra van szükségük, miért ne kaphatnának a mi segítségünkkel erre kedvezményt? A GLAMOUR-nappal kezdettől fogva az volt a célunk, hogy egy shoppingünnepet kreáljunk, ami olyan, csak még jobb is, mint a karácsony: segít, hogy a szezon elején felfrissítsd a ruhatárad, a lakásod, a neszesszered, a technikai eszközeidet, mindent, ami segít abban, hogy jobban érezd magad. Az olvasóink úgy érzékelik, mint egy szuper időszakot arra, amikor magukkal foglalkozhatnak”.
Miközben 15 év alatt a GLAMOUR-napok egy országos jelenséggé vált, addig a főszerkesztő számára megannyi személyes és szakmai élmény forrását is jelenti. Ebből a sok-sok történetből született meg idén Maróy Krisztina könyve A GLAMOUR-napok fenomén címmel, amely a főszerkesztő életének számos meghatározó pillanatába is betekintést enged.
Beszéljenek helyettünk a számok!
Az évente két alkalommal megrendezett shoppingünnepet 2005 októberében szervezte meg először a GLAMOUR magazin, s ezzel olyan átütő sikert ért el a hazai fogyasztók körében, amely megalapozta a kuponprogram hosszútávú diadalát. Míg az első kuponfüzetet tartalmazó 2005-ös magazin 63 ezres értékesített példányszámmal büszkélkedhetett, 13 évvel később, 2018. októberében több mint 200 ezres eladott példányszámmal abszolút értékesítési rekordot állított be a női havi magazinok piacán.
S még egy érzékletes számadat: míg 2005-ben az első, egynapos akción 36 márka képviseltette magát az akkor debütáló GLAMOUR-napokon, idén ősszel négy napon keresztül már közel tízszer annyi, 300 közkedvelt márka 465 kuponja várja a vásárlókat országszerte 4000 résztvevő üzletben.
Folyamatos innováció, friss élmények
A töretlen népszerűség kulcsa a megújulás képessége: a GLAMOUR-napok stábja minden évben eggyel magasabbra teszi a mércét a felhasználói élmény növelése és a digitális innováció terén. 2017-ben indult útjára a GLAMOUR-napok Hőse kezdeményezés, amellyel a legkedvesebb eladókat jutalmazták a vásárlók. Nemcsak az eladók, a vevők körében is azonnal közkedvelt lett a Hősök megválasztása, a szervezők pedig méltán büszkék arra, hogy velük közösen nagy lépést tettek a vásárlási kultúra fejlesztése érdekében. Szintén 2017-es újdonság volt a GLAMOUR Haul videóverseny meghirdetése, melynek során a vásárlók selfie videókkal mutatták meg a GLAMOUR-napokon zsákmányolt árukat. Azonban a legkomolyabb innovációt kétségtelenül a GLAMOUR-napok mobilapplikáció bevezetése jelentette 2018 őszén. A digitális magazint és a hozzá tartozó kuponfüzetet az elmúlt évek során 340.000 alkalommal töltötték le az appon keresztül a shoppingmaraton ideje alatt.
Hosszú távú hatékonyság
A rendezvény sikerei tavaly a 18. magyarországi Effie Awards zsűrijét is meggyőzték: a GLAMOUR-napok a legrangosabb hazai marketingkommunikációs verseny Hosszú távú hatékonyság kategóriájában bronz Effie díjat nyert.
Idén a biztonságé a főszerep
Idei jelszavunk: #safeshopping. A 2020-as világjárvány mindannyiunkat megtanított a biztonságos vásárlási magatartásra: maszkot viselünk, minimális időt töltünk az üzletekben és célirányosan haladunk, tartjuk a távolságot. Erre kérünk mindenkit a GLAMOUR-napok alatt is.
Boldog GLAMOUR-napokat kívánunk!