A nemzeti versenyhatóságok jóváhagyását követően a Ringier lezárta az Axel Springer magyarországi, szerbiai, szlovákiai és baltikumi részvényeinek 2021. július 28-án bejelentett felvásárlását
A tranzakcióval a Ringier újabb lépést tesz előre nemzetközi növekedési és befektetési stratégiájában az online piacterek és a médiamárkák területén. Így a Ringier Csoport immár Közép- és Kelet-Európa kilenc országában tölt be vezető szerepet a média és a digitális apróhirdetési platformok piacán.
A magyar, szerb és szlovák leányvállalatok ezentúl Ringier márkanév alatt működnek tovább. A mintegy 90 nyomtatott és online helyi sajtótermék és 20 digitális apróhirdetési portál – melyek mindegyike a piacvezető szereplők közé tartozik saját szegmensében – megtartja jelenlegi arculatát.
A napilapok, magazinok és híroldalak alkotta magyarországi, szerbiai és szlovákiai médiaportfóliók a fogyasztói szegmensek széles spektrumát fedik le. Magyarországon a Blikk tovább erősítette vezető pozícióját a napilapok piacán, 2021 decemberében pedig a blikk.hu a hazai híroldalak rangsorának első helyére lépett elő a napi elérés tekintetében. Szerbiában a Blic immár tíz éve az első számú helyi digitális hírforrás. A Gemius adatai alapján a Blic.rs hírportál januárban 3 milliós felhasználószámot és 77,4%-os online elérést generált. Szlovákiában az Aktuality.sk hírportál több mint 3 millió felhasználójával továbbra is őrzi piacvezető helyét.
A tranzakció lezárultával a Ringier Csoport veszi át a profession.hu és a CV Keskus, Magyarország és a Baltikum piacvezető állásportáljainak működtetését. A szlovák Nehnutelnosti.sk ingatlanportál, valamint az Autobazar.EU használtautó piactér, melyek a United Classifieds portfólióján kívül működnek, szintén piacvezető pozíciót tudhatnak magukénak saját szegmensükben. A szerb piacon jól bejáratott Nekretnine.rs ingatlanportál szintén csatlakozik a Ringier bővülő apróhirdetési portfóliójához, amely olyan egyéb, gyorsan növekvő digitális piactereket is felölel, melyek termék- és szolgáltatásspektruma tovább bővül az elkövetkező években.
Az Axel Springer és a Ringier vegyesvállalati tulajdonostársként továbbra is aktívan együttműködik a lengyel piacon, ahol a jövőben is közösen működtetik az erős bevételi és EBITDA mutatókkal bíró helyi média és apróhirdetési portfóliót.
A Ringier Csoportról
A Ringier AG egy innovatív, sokszínű digitális svájci médiavállalat, amely Európában, Ázsiában és Afrikában van jelen. Portfóliója közel 110 márkát ölel fel a nyomtatott és digitális sajtó, a rádió, a jegyértékesítés, a szórakoztatóipar és az e-kereskedelmi szektorban, valamint piacvezető autó, ingatlan és állásportálokat is magában foglal. Kockázati tőkebefektetőként a Ringier AG támogatja az innovatív digitális startupokat. Az 1833-ban kiadóként és nyomdaként alapított családi vállalkozás, a Ringier az elmúlt években következetesen fektetett be a digitalizációba és a globális terjeszkedésbe. 2020-ban a vállalat 18 országban dolgozó mintegy 6800 alkalmazottja 953,7 millió frank bevételt termelt. Mára a Ringier üzemi eredményének 69 százaléka digitális tevékenységből származik, ezzel vezető szerepet tölt be az európai médiavállalatok között. A Ringier alapértékei a függetlenség, a véleménynyilvánítás szabadsága és az úttörő szellemiség.