Nem csak az Oscar keltett hullámokat a napokban
Nem kellett hozzá meghökkentő és véleménymegosztó színpadi jelenet, sem hollywoodi névsorolvasás, hogy egy hazai gála is érzékelhető pezsgést váltson ki a közösségi médiában az elmúlt napokban, még ha a magyar nyelvű social médiás visszhang nehezen összehasonlítható is a nemzetközi volumennel.
Egy héttel ezelőtt, március 23-án került sor az idei GLAMOUR Women of The Year gálára. A maga tizenhárom éves történetével már hagyományosnak mondható glossy díjátadó jelöltjeiről, díjazottjairól és ismert vendégeiről (valamint az általuk!) készített videós és képi tartalmak mágnesként vonzották a figyelmet. Az interjúknak és fotózásoknak természetesen jót tett, hogy most, a legutóbbi Covid-hullám utáni áldásos időszakban végre a klasszikus recept szerint, személyes részvétellel és maszk nélkül kerülhetett sor a rendezvényre.
2,5 millió videómegtekintés
Az estét követő 2-5 napban olyan mennyiségű tartalmat generált a díjátadó többszáz fős résztvevői tábora és a magazin szerkesztősége, hogy azt mindenképpen érdemesnek tartottuk megosztani a számok nyelvére fordítva.
A rendezvényt követő hét nap alatt, tehát március 23-30. között[1]:
- Több mint 2,5 millió megtekintést értek el a gálához kapcsolódó videós tartalmak.
- TikTokon 1,3 millió megtekintést generáltak a gálán készült rövid videók együttesen.
- Négy nap alatt 6,5 ezer új követő csatlakozott a magazin TikTok csatornájához, melynek fix közönsége ezzel 33.700 fősre duzzadt.
- Instagramon 70 ezer, csak a gála-tartalmakhoz kapcsolódó interakciót mutat a statisztika a vizsgált időszakban.
- Facebookon 115 poszt köthető a rendezvényhez, a csatorna elérése +67,3 százalékkal nőtt.
Mi ment a legjobban?
A statisztika szerint a legtöbb megosztást elért tartalom az est háziasszonya, Lékai-Kiss Ramóna érzelmektől fűtött vallomása volt a díjátadó színpadán.
„Képzeljétek el, hogy három napja semmi mást nem teszek, csak nem eszem. És rohadtul unom. Tudjátok, miért nem eszem? Hogy ne legyen hasam.”
– csapott a közepébe a színésznő-műsorvezető, majd megosztotta érzéseit arról az állandó nyomásról és megfelelési kényszerről, amit nem csak az ismert emberek, de bármely nő érezhet az őt érő mindennapi elvárások miatt. Lékai-Kiss Ramóna beszédét eddig 735 ezren látták TikTokon, 372 ezren Facebookon, 152 ezren Instagramon.
Szintén nagy érdeklődés övezte Tenki Réka színésznő szavait, aki a változás elfogadásáról, önmarcangolás helyett az előre tekintés felszabadító erejéről osztotta meg gondolatait, miután átvette az év színésznőjének járó díjat a GLAMOUR Women of The Year színpadán.
Kimagaslóan eredményesek voltak továbbá azok a rövid ún. green carpet videók is, amelyekben a gála vendégei arról beszéltek, milyen újrahasznosított viseletben érkeztek, megfelelve így a rendezvény dress code-jának, amellyel a szervezők a környezetkímélő divat szellemiségét szeretnék meghonosítani.
[1] Források: CrowdTangle, Facebook, TikTok