mail tel facebook linkedin docs monitor mouse plus chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up chevron-with-circle-down chevron-with-circle-left chevron-with-circle-right chevron-with-circle-up minus plus2 arrow-circle-down

Komolyan veszi magát a blikk.hu, a vezető híroldalakkal versenyez

Tartalomban és dizájnban is erősít a hírszájt

Az infotainment, tehát a közérthető közéleti tájékoztatás és a szórakoztatás kiegyensúlyozott kombinációja eddig is jól megfért egymás mellett a blikk.hu-n, de a márka ennél komolyabban veszi a versenyt a hazai híroldalakkal. Átlagos napi forgalom tekintetében a blikk.hu őrzi 4. pozícióját a hazai portálok között[1], de az oldal további lépéseket is tesz azért, hogy még többen gondoljanak elsődleges hírforrásként a blikk.hu-ra. Hiszen gyakran ugyanígy tekintenek rá a vezető hazai híroldalak is.

Tudod, hogy milyen gyakran olvasol Blikket?

„Blikk-értesülés” – Ismerősen cseng a hivatkozási forma? Nem véletlen. Ha górcső alá vesszük, hogy mely híroldalak és milyen gyakran hivatkoznak Blikk-információkra, ez a kép rajzolódik ki: az idén február elejétől április végéig tartó időszakot vizsgálva, 100 különböző magyar nyelvű híroldal összesen 854 alkalommal idézett olyan híreket, amelyeket a blikk.hu írt meg először.[2] (Nekik ezúton is köszönjük a korrekt forráshivatkozást!)

A jelenség érthető, hiszen a blikk.hu számolt be elsőként többek között az olyan tényfeltáró jellegű, nagy port kavaró közéleti sztorikról is, mint a Szájer-ügy vagy az illegális Covid-partik, de itt készült az első exkluzív interjú is Borkai Zsolt volt polgármesterrel a botránya után. A Blikk járt utána Hosszú Katinka ellopott edzéstervének, és ugyanitt jelent meg először Várkonyi Andrea eljegyzésének híre is.

A recept változatlan, az összetevőkön finomítunk

„Továbbra is az infotainment vezető médiuma maradunk, legyen szó akár az online híroldalunkról, akár a nyomtatott Blikkről, akár a közösségi médiás csatornáinkról. Ez a mi terepünk, tehát a recepten nem változtatunk, de az összetevőkön fejlesztünk: Az elmúlt egy év gyakorlatát folytatva még több közéleti témájú cikket publikálunk, elmozdulunk a mélyebb, részletesebb long form interjúk és elemzések irányába, és hamarosan megjelenik a Blikk Ügyek névre keresztelt tényfeltáró-sorozatunk is, amelyben elsőként az építőipari visszaélésekkel foglalkozunk. Mi továbbra is az átlagember oldalán állunk és megmutatjuk azt is, hogy mit gondol az utca embere az ország aktuális híreiről. Mutatjuk mindezt videóban, élőben a Facebookon és persze a klasszikus újságírói formátumokban is. Elsősorban a digitális tartalom-előállítás felpörgetésére koncentrálunk” – mondja a szerkesztőség terveiről Kolossváry Balázs főszerkesztő.

Új website struktúra, fókuszban a mobil felhasználói élmény

A blikk.hu nemcsak az izmosabb tartalmakon dolgozik, de nemrégiben az oldal megjelenését és struktúráját is újragondolták az Ergománia és a Zwoelf segítségével. A változó fogyasztói szokásoknak megfelelően – elsősorban a mobil megjelenésre koncentrálva – ma már egy gyorsabb, átláthatóbb és felépítésében is korszerű weboldal fogadja a látogatókat.

Dömsödi Balázs, az Ergomania ügynökség senior UX desingere foglalta össze, milyen fejlesztések történtek a blikk.hu-n:

„A főmenü elemeit csökkentettük, így az oldal áttekinthetőbbé vált, navigációja egyszerűsödött. A fejlécet arculati szempontból több kis vizuális újítással dinamizáltuk – ilyen az átlós törés és a piros-fehér-piros színek váltakozása. Ezzel tovább erősítettük a márka egyedi, megkülönböztethető karakterét. Egységes, ugyanakkor rugalmas cikkoldalakat terveztünk, amelyek könnyen olvashatók, jól tagoltak, és az összes cikktípus különleges igényeinek megfelelnek, például használhatók receptoldalként vagy galériaként is. A blikk.hu olvasóinak zöme mobilról érkezik, ezért az oldalt egyidejűleg készítettük fel a kiemelt fontosságú mobilnézetre és a desktop nézetre.”

[1] DKT-Gemius online közönségmérés (belföldi forgalom), napi átlag RU 2021 március-április

[2] RAS saját adat