
.
2025. október 8.
A GLAMOUR-napok immár húsz éve Magyarország legnagyobb és legismertebb kuponos vásárlási eseménye. A magazin az elmúlt két évtizedben nemcsak több millió vásárlót segített a tudatos döntésekben, hanem egy olyan platformot is létrehozott, amelyben minden szereplő nyer: a fogyasztó árkedvezményhez jut és előre megtervezheti a vásárlását, a kereskedők pedig egy-egy alkalom során akár egy teljes hónapnyi forgalomnövekedést is realizálhatnak.
2005 őszén az ismert glossy magazin szerkesztőségében egy egészen újfajta feladattal bővült Schneider Zoltán art director határidős feladatlistája: kuponokat tervezett a magazin első születésnapján megjelenő lapszámhoz, hiszen főszerkesztője, Maróy Krisztina azzal az ötlettel állt elő, hogy az első évfordulón a kedvezményes shoppingolás élményével lepjék meg az olvasókat. Ezzel a gondolattal és mindössze 36 nyomtatott kuponnal indult a ma húszéves GLAMOUR-napok története, ami – jóval megelőzve a trend hazai megjelenését és a folyamatos kereskedelmi akciózás korát -, nemcsak megőrizte sikerét, de fogalommá vált a hazai köztudatban.
Honnan indult és hol tart ma?

A fogyasztók és a márkák azonnal ráéreztek a GLAMOUR-napok ízére, így a kezdeti 36 darabos kuponkínálat töretlen bővülésnek indult, s eddigi rekordját 2024-ben érte el mintegy 300 hirdetővel és több mint 500 kuponnal egy közel 100 oldalas füzetben, illetve akkor már mobilapplikációban is.
Az évek során a bevásárlónapok száma emelkedett, így a kezdeti évenkénti két alkalomból mára négy + 1 lett: a negyedévente tartott GLAMOUR-napokat egy ötödik, Valentin-napi esemény is kiegészíti, az esemény hossza pedig egy teljes hétre bővült.
A 2010-es évek: forgalmi dugók a plázák környékén
“A fővárosban élők emlékezhetnek a 2010-es évekre, amikor a shoppingünnep miatt forgalmi dugók alakultak ki a fővárosi plázák környékén, a kereskedők pedig második karácsonyként hivatkoztak a rendezvény által generált forgalomra. Ekkor már nyugodt szívvel hivatkozhattunk az eseményre a GLAMOUR-napok jelenségként, amely 2019-ben Effie díjat is kiérdemelt a marketing szakmától hosszú távú hatékonyság kategóriában” – mondta el Maróy Krisztina, a GLAMOUR főszerkesztője, a GLAMOUR-napok ötletgazdája.
A 2020-as év és a karanténidőszak természetesen a GLAMOUR-napokat is megtorpanásra késztette, ugyanakkor a nagyon gyors alkalmazkodásnak köszönhetően a safe shopping szabályok és a digitális megoldások irányába mozdította a fejlődést, a kuponkínálatban pedig egyre nagyobb számban jelentek meg a webáruházak.
Digitális shift
2018-ban a klasszikus nyomtatott kuponfüzet mellett megjelent és azóta is folyamatos térnyerést mutat a digitális kuponbeváltás mobilapplikáción keresztül, 2024 óta pedig a magazin fizetőfalas felületén is elérhető az online kuponkínálat.
Cél az inkluzív vásárlási élmény
A fejlődés a társadalmi érzékenység terén is megmutatkozik: a szerkesztőség 2022-ben Illés Fanni paralimpiai, világ- és Európa-bajnok úszóval közösen indított programot a GLAMOUR-napok akadálymentesítése érdekében. Ebben a küldetésében ma már az Acces4you segít elérni azt, hogy a GLAMOUR-napokon résztvevő bevásárlóközpontok és üzletek fejlődjenek az inkluzív körülmények megteremtése terén, nemcsak a mozgásukban korlátozott vásárlók, de más speciális igényű vevők szempontjából is.
Egy nemrég indult együttműködésnek köszönhetően pedig a vásárlás közbeni adományozás új formáját, a Webshopadomány lehetőségét is támogatja az eseménysorozat.
A siker titka: a folyamatos alkalmazkodás
A gazdasági környezet változásai folyamatos alkalmazkodásra késztetik a rendezvényt.
“Az elmúlt évek inflációs kihívásai a háztartási termékek és kozmetikumok felé mozdították el a vásárlók preferenciáit, hirdetői oldalon pedig beléptek új szereplők is, például patikák, egészségügyi szolgáltatók, de autókereskedések, utazási és gasztronómiai szolgáltatók, sőt, bankok is. 2025-ben az árrés-stop hozta az újabb mérföldkövet, amelyre szintén rugalmasan, extra kedvezmények biztosításával találtunk megoldást a kereskedőkkel közösen” – árulta el Jánosi Péter, a Ringier Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója.
+ 5 érdekesség a GLAMOUR-napokról
- A magyarországi sikerek láttán egy évvel a hazai indulás után, 2006-ban a magazin német, majd spanyol és számos más testvérlapja is átvette és a mai napig sikerrel működteti a modellt GLAMOUR Shopping Week néven.
- 2019-ben a GLAMOUR-napok marketingesei közös epizódot forgattak a Betondzsungel ösvényein című produkcióval, amelynek A nagy vándorlás című epizódjában Dr. Jevens O’Breewenses urbánus dzsungelkutató karaktere figyeli meg az egyik fővárosi plázában a GLAMOUR-napokon résztvevő “bennszülötteket”.
- A GLAMOUR-napok névtelen hőseit, a shoppingoláshoz asszisztáló férfiakat éltette Tibi atya elhíresült mémje 2018-ból, amely inspirációként szolgált a GLAMOUR Férfimegőrző pihenőhelyiségek bevezetéséhez egyes plázákban.
- 2020-ban Maróy Krisztina főszerkesztő, az esemény ötletének kitalálója A GLAMOUR-napok fenomén címmel könyvet jelentetett meg a shoppingünnep történetéről.
- A GLAMOUR-napok kiadója, a Ringier Hungary, mintegy 400 millió forint médiaértékű kommunikációval támogatja a tavaszi és őszi GLAMOUR-napokat.
