A hazai magazinpiac nagy múltú, máig töretlen népszerűségnek örvendő női magazinja, a Kiskegyed, idén ünnepli fennállásának 25 éves évfordulóját. A magazin jellegzetes olvasóját – az érdeklődő, a divatra és az egészséges életvitelre nyitott, a mindennapok kihívásait sikeresen megoldó nőt – 2015 óta „Kata” testesíti meg a lap reklámkampányaiban. Idén nyáron Kata végre kilépett a sematikus, animált figura mögül és hús-vér alakot öltött, bájos és szimpatikus arcot adva a lap olvasójának. Katáról azonban még sok érdekességet tudunk mesélni…
Hogyan él Kata?[1]
Kata egy 30+-os véleményvezér, főbevásárló (84%), városi nő, aki jól informált a termékekről, márkákról. Nyitott, jellemzően könnyen barátkozó: szívesen megosztja másokkal a véleményét és tapasztalatait, akár magánéletéről is.
Tudtad?
A Kiskegyed olvasótáborában átlag feletti a közép- és magas státuszúak aránya (ESOMAR ABC: 59%).
Kata hagyománytisztelő típus, egyúttal tudatos és árérzékeny fogyasztó. Legfontosabb számára a családja, az otthona és a háztartása. Ad a megjelenésére és az egészségére is odafigyel, érdekli, hogyan válhat fitté, csinosabbá és divatosabbá. Kedveli a praktikus vásárlási tippeket, a kedvezményeket pedig kimondottan szereti. Legyen szó akciós bevásárlónapokról vagy nyereményjátékokról, a Kiskegyed olvasója megragadja a lehetőséget, hogy kedvezőbb áron jusson hozzá a megszokott minőséghez.
Kata könnyen bevonható az aktivitást igénylő promóciókba, szívesen játszik nyereményekért. A legsikeresebb szponzorált Kiskegyed-játékok akár 4-7ezres olvasótábort képesek megmozgatni, sokszor a nyeremény értékétől függetlenül. Meglepő módon a papíralapú promóciós aktivitásokban többen vettek részt, mint a hasonló online nyereményjátékokban.
Tudtad?
A magazin olvasótábora az országos átlagot meghaladó mértékben hajlandó többet fizetni a jó minőségű áruért.
Kata ragaszkodik a nyomtatott magazinokhoz, a hagyományos újságolvasás számára hozzá tartozik az igazi kikapcsolódáshoz. Kata a reklámokkal is ki van békülve: a lap saját felmérése során a „Zavarják a nyomtatott sajtóban megjelenő reklámok?” kérdésre a kiadvány közönségének 70%-a az „Egyáltalán nem.” és az „Inkább nem.” válaszokat adta.
Kata lojális a Kiskegyedhez. A statisztikák szerint az olvasók 71 százaléka a saját példányát olvassa, 63%-a pedig lapszámok több mint felét ismeri.
Kata egy a félmillióból
A Kiskegyed népszerűsége mit sem változott az elmúlt 25 év során. Olvasottsága továbbra is kimagasló a piacon: a lap jelenleg 562 ezer minőségi olvasót ér el hetente, akik átlagosan háromszor veszik kezükbe a lapot – így a magazin 1 803 922 kontaktussal büszkélkedhet egy átlagos héten.
Tudtad?
Kiskegyed Katát 2017-es reklámkampányunkban Bajomi Éva modell személyesíti meg. Köszönet illeti, amiért kedves és vonzó kisugárzásával támogatja a márka sikerét!
[1] Forrás: NOK 2017/Q2. Millward Brown – TNS – Hoffmann