mail tel facebook linkedin docs monitor mouse plus chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up chevron-with-circle-down chevron-with-circle-left chevron-with-circle-right chevron-with-circle-up minus plus2 arrow-circle-down

Duzzadó követőtáborok és strapabíró printek a Ringier Axel Springernél

A Ringier Axel Springer Magyarország ezúton is köszöni a töretlen hűséget olvasóinak, médiamárkái közösségi táborainak, valamint hirdető partnereinek!

Idejét sem tudjuk, mikor övezte utoljára ekkora bizonytalanság az üzleti élet alakulását, s bár 2020 kétségtelenül a kihívások éveként vonul majd be a történelembe – és a pénzügyi jelentésekbe –, legalább azt bizonyosan elmondhatjuk, hogy erős első negyedévről indultunk. A Ringier Axel Springer Magyarország körképe digitális erősségeiről és válságtűrő print zászlóshajóiról.

2020 első negyedéve erős kezdést hozott a Ringier Axel Springer Magyarország (RAS) online médiaportfóliójának. 2019 első negyedévével összehasonlítva átlagosan másfélszeresére nőtt a RAS online termékeinek mobilról érkező látogatottsága[1]: a Blikk.hu, a Blikk Rúzs, a Kiskegyed.hu, a Glamour.hu, az EgészségKalauz.hu és a Noizz.hu tartalmaira átlagosan 50 százalékkal több olvasó kattintott 2020 első negyedévében, mint a tavalyi év megegyező időszakában.

Kiemelkedően teljesítettek a jellemzően női olvasótáborral rendelkező oldalak: a Glamour.hu és az EgészségKalauz.hu egyaránt 80 százalék körüli emelkedéssel közel megduplázta mobilról érkező látogatottságát, a Blikk Rúzs látogatottsága pedig 167 százalékra nőtt, túlszárnyalva ezzel fő versenytársai, az nlc.hu és a femina.hu mobilos forgalmának emelkedését.

A Blikk.hu 31 százalékos éves bővüléssel közelíti az Index.hu mobilról érkező forgalomnövekedését, egyúttal meghaladja a 24.hu teljesítményét ezen a téren.

Közösségi pezsgés

Ennél is figyelemre méltóbb azonban az a pezsgés, ami a közösségi térben zajlik: a RAS-portfólió Facebook tartalmainak napi elérése átlagosan 260 százalékra duzzadt az idei első negyedévben, az előző év azonos időszakához képest. Különösen figyelemre méltó a Blikk Rúzs Facebook hírfolyama, amely egy év alatt 560 százalékos bővülést ért el, így napi tartalmai jelenleg már több mint kétszázhúszezer követőhöz jutnak el.

A RAS Facebook-toplistáját továbbra is a Blikk vezeti több mint 750 ezer követővel.

A legtöbb digitális lábat azonban a GLAMOUR növesztette: a Viberen már több mint 110 ezer fős, az Instagramon pedig közel 80 ezer fős követőtábort épített ki, év elején a TikTokon is saját csatornát indított, aminek a népszerűsége legalább olyan tempóban növekszik, mint az előbb említett platformoké. Hétről hétre átlagosan újabb ezer fővel bővül a GLAMOUR-ral TikTokozók köre, amely elérte a tízezres létszámot.

A legstrapabíróbb országos napilap a Blikk

Mindeközben egészen mást hozott az első negyedév a print lappiacnak: a Lapker Zrt. adatai alapján az első negyedév árushelyi lapforgalma (részben talán már a márciussal induló Covid-járvány miatt is) átlagosan 12 százalékkal esett vissza egy év alatt.[2] A Matesz 2020 első negyedéves print piaci gyorsjelentése szerint az elmúlt egy év távlatában a Blikk állta legjobban a sarat az auditált országos napilapok közül: 2019 azonos időszakához képest a Blikk mindössze 9,7 százalékos visszalépést könyvelt el, míg az értékesítési sorrendben következő Bors 21,1%-át veszítette el az átlagosan eladott példányszámának.

Q1 rekordere az újságárusoknál: a Kiskegyed

Nem csupán saját szegmensében, a női hetilapok között, de a teljes hazai print lapkínálatot vizsgálva is a Kiskegyed volt az egyetlen, amely az első negyedévben százezer példány felett tudta tartani az egy lapszámra eső árus értékesítését. Szegmensében átlagosan 9,6 százalékkal estek vissza az eladások, és az átmeneti zuhanást a Kiskegyed sem úszta meg, mégis Q1 értékesítő rekorderének számít teljesítményével: az első negyedévben átlagosan 100.232 példányt adtak el belőle az újságárusoknál.[3]

Kuponnapok nélkül is a GLAMOUR maradt a piacvezető glossy

Mindeközben nagy volt a példányszámmozgás a havi megjelenésű női magazinok piacán is. A legnagyobb példányszámban eladott glossy magazin továbbra is a GLAMOUR, amely az első negyedévben, tehát a hagyományos tavaszi GLAMOUR-napok felhajtóereje nélkül is képes volt tartani vezető pozícióját a lapszegmensben[4]. (Az eredetileg áprilisra tervezett bevásárlónapokat egyébként bepótolják a szervezők július első felében, bízva abban, hogy a járványhelyzet akkor már lehetővé teszi a biztonságos shoppingolást.)

A Ringier Axel Springer Magyarország ezúton is köszöni a töretlen hűséget olvasóinak, médiamárkái közösségi táborainak, valamint hirdető partnereinek!

 

[1] Forrás: Gemius Explorer
[2] Lapker 2020 1-3 havi göngyölt adatok, teljes piac, árus értékesített példányszám
[3] Matesz 2020/Q1 gyorsjelentés
[4] Matesz 2020/Q1 gyorsjelentés