Íme a Noizz Street Contest nyertesei.
Önmagadnál legyél jobb, ne a másikkal versenyezz – ezt a filozófiát népszerűsítve kereste a legbevállalósabb deszkás, BMX-es és parkourös arcokat az első Noizz Street Contest. A millenniumi generáció tagjaihoz szóló, online magazin által életre hívott videós versenyre beérkezett pályaművek 50.000 megtekintést generáltak, a győzteseket több mint tízezer online aktivitás alapján választották ki, a NOIZZ Street Contest videós anyagainak összmegtekintése pedig megközelítette a kétszázezret.
„Az utcai sportok reneszánszát látva mindenképpen létre akartunk hozni egy olyan platformot, ahol ez a közösség megmutathatja magát” – hangsúlyozta Kovács Levente, a Noizz főszerkesztője. „Sokak számára ezek a fiúk és lányok testesítik meg a városi életérzést, hiszen nekik sokszor tényleg a betondzsungel jelenti a sportpályát. Igaz ez az old schoolnak ma sem mondható deszkázásra és BMX-ezésre is, nem beszélve a parkourról, amit Magyarországon legtöbben még csak filmekből ismernek. Ők azok az arcok, akik háztetőkön és egészen képtelen helyeken ugrálnak. Teszik ezt rengeteg gyakorlás után, ésszel, hihetetlen koncentrációval, gyakran akrobata múlttal.”
Az első Noizz Street Contest videós verseny keretében közel 200.000 megtekintés és több mint tízezer aktivitás alapján választották ki a győzteseket a végső 35, a versenykiírásnak megfelelő akkreditáció közül.
A BMX kategória abszolút győztese Dancs Marcell, a skate kategóriában Orbán Zsolt bizonyult a legjobbnak, míg a parkourösök közül Brenner Márk végzett az élen.
„A beérkező pályaművek bizonyítják a leginkább kezdeményezésünk létjogosultságát: olyan igényes, progresszív videókat kaptunk, melyeket végignézve néha nekünk is leesett az állunk. Már csak azért is érdemes egytől egyig megtekinteni ezeket az anyagokat, mert nagyszerű képet adnak arról, hogy az utcai sportok szubkultúrája virágzik Magyarországon. Biztos vagyok benne, hogy ezekről a fiatalokról sokat fogunk még hallani, és találkozhatunk majd a nevükkel az általuk képviselt sportok ranglistáin is” – árulta el a Noizz főszerkesztője.
A jelenleg reneszánszát élő szubkultúrát megszólító videós verseny befutóit kategóriánként egy-egy 100.000 forintos banki utalvánnyal, valamint az adott sportághoz fejlesztett értékes cipőkkel jutalmazták.