12 hónap alatt a TOP3-as élmezőnybe jutott a kiskegyed.hu
2023. április 25.
Az indulása óta eltelt mindössze tizenkét hónap alatt átrendezte a női online médiapiac erőviszonyait a kiskegyed.hu. 2022-ben fokozatosan növelte és megszilárdította online olvasótáborát, majd év végére az élre tört, és havi egyedi látogatóinak számát tekintve bent is maradt az élbolyban olyan nagy múltú online magazinok társaságában, mint a femina.hu és az nlc.hu. Mindeközben a klasszikus, nyomtatott Kiskegyed hetilap sem veszített erős piaci pozíciójából, hiszen évek, sőt, évtizedek óta a legnagyobb példányban fogyó hetilap az újságárusoknál.
Mi köti ilyen erős szálakkal a Kiskegyed-olvasót a márkához, és miként sikerült ezt az online térben is elérni?
Bokor Klára főszerkesztő: – A Kiskegyed márkanév egy legendás klasszikus, nem csak az olvasó, de szinte minden magyar ismeri, és nemcsak azok, akik jelen voltak a lap indulásakor 1992-ben. Tudom, mert én vagyok a főszerkesztő, és nem tudtam még bemutatkozáskor olyan nemű vagy korú emberrel találkozni, aki ne tudná pontosan, mi az a Kiskegyed. Harmincegy évvel ezelőtt berobbant a márka, ami nemcsak hiteles, tájékoztató és szolgáltató, de emellett rendkívül szórakoztató is volt mindig. Mi tudjuk, mi érdekli a nőket, és teljesen mindegy, hogy papíron vagy digitálisan nyújtjuk nekik azt, amit kapni szeretnének.
Ki a Kiskegyed hetilap olvasója ma, 2023-ban, és mi jellemzi az online Kiskegyed látogatóját? A formátum vagy a tartalom határozza meg az olvasót?
B.K.: – A tartalom első sorban. De az online olvasó kicsit fiatalabb, és több köztük a férfi.
Miben nyújt többet vagy mást a jellemzően női hírek fogyasztójának a Kiskegyed Online a hasonló női site-okhoz képest?
B.K.: – Az információ nálunk lényegre törőbb, rendezettebb, szórakoztató és friss. Ez egy újonnan megtervezett és felépített internetes oldal, ezért nagyon jól lehet rajta tájékozódni, mindenki azonnal kiszűrheti magának az őt érdeklő témákat. Nincs kábító mellébeszélés, cukormáz, csak azok a dolgok, amelyek a hétköznapjainkat valóban lefoglalják, és színessé teszik. Praktikus információkkal és szórakoztató hírekkel látjuk el a követőinket, akárcsak a hetilap esetében, csak éppen itt online formátumokkal dolgozunk.
Sokan nem tudják, de a Kiskegyed szerkesztőségi csapata 30 év printes tapasztalattal a háta mögött már jó ideje dolgozik online csatornákra, közösségi oldalakra is. Milyen erősségekkel vértez fel a nyomtatott médiás múlt, ami a digitális világban, a felpörgetett online tartalomgyártás korszakában is jól hasznosítható a gyakorlatban, és akár a siker kulcsát is jelentheti?
B.K.: – A női lap készítése egy szakma, újságírói feladat, amit csak az tudhat, aki részt vett olyan műhelymunkában, mint a hetilap összeállítása vagy különszámok megtervezése, indítása. Az olvasó lelkét kell megismerni, a többi csak technikai kérdés.
12 hónap alatt a TOP3-as élmezőnybe jutott a kiskegyed.hu
A 2022 tavaszi indulása óta eltelt tizenkét hónapban több mint 9 ezer cikk jelent meg a kiskegyed.hu online “hasábjain”, amelyek összesen több mint 150 millió oldalletöltést generáltak. Az oldal teljesítménye fokozatosan erősödött a tavalyi év során, míg 2023 első negyedévére az átlagos napi látogatottsága már meghaladta a 313 ezer egyedi látogatót, sőt, a rekord napokon az 500 ezer főt is túllépte. Ezzel a kiskegyed.hu a leglátogatottabb online női magazinok TOP3-as élmezőnyébe jutott: napi átlagos látogatóinak számát tekintve a kiskegyed.hu a dobogó második helyére lépett fel, szorosan követve az első helyezett femina.hu-t, illetve megelőzve a harmadik helyezett nlc.hu-t (Forrás: DKT eGemius, napi átlag egyedi felhasználó (real user) alapján, 2023 március).